A McLaren szakértői úgy vélik, hogy Piastri gyengébb teljesítménye mögött a vezetési stílusával kapcsolatos kihívások húzódnak meg. - F1VILÁG.HU


Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke, úgy véli, hogy Oscar Piastri teljesítményének visszaesése mögött az alacsony tapadású pályák állhatnak. Ezek a körülmények eddig kihívást jelentettek az ausztrál versenyző számára, aki nehezen találta meg a ritmusát az ilyen helyzetekben.

A Holland Nagydíj megnyerése után Piastri még 34 ponttal vezetett Lando Norris előtt, és 104 ponttal előzte meg Max Verstappent. Azóta azonban drámai fordulat történt: hat futammal később Norris vette át a bajnoki vezetést, míg Verstappen már csak 35 pontra van Piastritól a hátralévő négy verseny előtt.

Az utóbbi hetek során az ausztrál pilóta igazán megpróbáltatásokkal nézett szembe. Azerbajdzsánban a kvalifikáción balesetet szenvedett, ami miatt a verseny rajtjánál nehéz helyzetbe került, és sajnos az első körben ismét egy ütközést kellett átélnie. Az Amerikai Nagydíj sprintversenyén pedig Norris oldalán találta magát, amikor az első kanyarban összeütköztek.

Piastri legutóbb a Belga Nagydíjon zárta a versenyt a csapattársa mögött, miután mindketten áthaladtak a célvonalon. Azóta, Olaszország óta, sajnos nem sikerült dobogóra állnia.

Stella szerint azonban a problémák gyökere nem mentális vagy technikai, hanem vezetési stílusbeli alkalmazkodás kérdése az alacsony tapadású pályákon.

"Az időmérő után Mexikóban részletesen elemeztük Oscarral a helyzetet - az adatokat, a megjegyzéseit, a videókat" - mondta Stella.

"Jelentős megállapításokra jutottunk a járművezetésről speciális, alacsony tapadású környezetekben, mint amilyenek Mexikóban vagy Austinban tapasztalhatók. Úgy tűnik, hogy az autót úgy érdemes irányítani, hogy engedjük neki egy kicsit csúszni, ezáltal pedig tempót nyerünk. Ugyanakkor ez a vezetési technika nem az, amivel Oscar természeténél fogva gyorsnak érzi magát."

A csapatvezető hangsúlyozta, hogy sikerült konkrét megoldásokat kidolgozniuk a problémára, figyelembe véve mind az autó technikai aspektusait, mind a vezetési stílus sajátosságait.

Felfedeztünk néhány olyan elemet az autón, amelyeken finomítani tudunk, és van néhány dolog is, amin Oscar a vezetési stílusával javíthat. Különösen büszke lehet arra, ahogyan az időmérő edzés és a verseny közötti váltást kezelte. A futamon sokkal versenyképesebb tempót tudott felmutatni, de sajnos nem tudta teljes mértékben kihasználni a lehetőségeit, mivel folyamatosan a forgalomban ragadt, és a másik autó váltóját figyelte.

Stella szerint Piastri számára ezek az élmények kulcsfontosságúak a fejlődés szempontjából: "Az ilyen helyzetekből tanulja meg az ember, hogyan váljon a lehető legkomplexebb Forma-1-es versenyzővé. Most új eszközöket adott a saját "szerszámosládájához", ami a következő négy futamon is kulcsfontosságú lesz, hiszen mindegyiken más-más körülmények várhatók."

Related posts