A Red Bull nem képes "lekoppintani" a testvércsapat innovációit | M4 Sport

Nehéz hetek állnak a bikások mögött: Max Verstappen révén ugyan gyűjtöttek fontos pontokat, de a győzelemtől és a dobogós helyezésektől is messze álltak (kivéve a spái sprintet, ami a holland sikerét hozta). A csapattárs, Cunoda Juki pedig Imola óta nem végzett a legjobb tíz között.
A Racing Bulls közben lelkesen gyűjtögeti a pontokat, míg Magyarországon már megtörtént, hogy a testvércsapat felülmúlta a többszörös bajnokot. Liam Lawson szoros versenyben, közvetlenül Max Verstappen előtt futott be, aki nem tudta megelőzni korábbi csapattársát. Ezt látva felmerült a kérdés: vajon a Red Bull nem tanulhatna-e valamit partnerétől?
Laurent Mekies, a csapatvezető, a kérdést teljesen érthetőnek és indokoltan felmerülőnek tartja, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez nem lehet a megoldás kulcsa. A modern Forma-1-es autók felépítése ugyanis eltérő, ezért nincs biztosíték arra, hogy a Racing Bulls által alkalmazott megoldások más csapatok esetében is sikeresek lennének.
"A kérdés, úgy vélem, teljesen indokolt, de itt most az autók eredete kerül terítékre" - mondta. "Ezek a járművek annyira eltérőek, hogy nem lehet semmilyen megoldást egyszerűen átvinni az egyikről a másikra. Így van ez a modern Forma-1-ben is. Tíz független csapatunk működik, mindegyik a saját elképzelése szerint fejleszti az autóit. Különféle kihívásokkal néznek szembe, ami miatt eltérő irányokat választanak a fejlődés során."
"Semmit sem tudunk átvinni az egyik autóból a másikra. Ez az egész teljes mértékben azon múlik, hogyan fejlesztették az adott versenyautókat a kezdetektől fogva" - magyarázta tovább a rutinos szakember, aki év elején egyébként még a Racing Bulls csapatvezetője volt.
A magyarországi gyengélkedéssel kapcsolatban kijelentette, számos beállítást kipróbáltak, de egészen egyszerűen semmi sem működött a Hungaroringen. "A srácok kimentek és különböző dolgokat próbálkoztak. De semmi nem hozott változást, nem tudtuk életre kelteni a gumikat. Hosszú és rövid etapon sem kerültünk a megfelelő tartományba."
Elismerte azt is, hogy az autó nagyon szűk működési tartományban teljesít jól, a Magyar Nagydíj pedig a legrosszabb forgatókönyvet hozta. "Sokszor elhangzott már idén, hogy szűk a működési tartomány. Néha nagyon szűk. De most tényleg más volt. Nem tudtuk működésre bírni az autót."