Csupán egy üzenet érkezett a telefonjára, de néhány perccel később már majdnem félmillió forintot kellett elengednie egy miskolci férfinak.


Fogkefe 99 forintért, jól hangzik, ugye? A miskolci férfi is így gondolta, aki azt hitte, hűségpontokat vált be, végül csalás áldozata lett.

A rendőrségi nyomozások során egyértelművé vált, hogy a bűnözők kreativitása határtalan. A céljuk mindössze annyi, hogy hozzáférjenek az áldozatok banki információihoz, és jogtalanul elérjék a pénzüket. Nemrégiben egy miskolci férfi esett áldozatul egy ügyes trükknek, amikor egy ismert cég nevében érkezett üzenet csalta ki tőle a pénzét, így ő is a csalás következtében elveszítette megtakarításait.

Azt hitte, pontokat vált be, végül csalás áldozata lett

Csalási ügy miatt indított nyomozást a Miskolci Rendőrkapitányság egy ismeretlen elkövető ellen. Egy miskolci férfi június 8-án egy, a mobiltelefon-szolgáltatójától érkező SMS-t kapott, melyben azt állították, hogy sürgősen be kell váltania ügyfélhűségpontjait, különben azok elvesznek. Az üzenethez csatolt link egy olyan weboldalra irányította, amely megszólalásig hasonlított a szolgáltató hivatalos oldalára. A férfi, aki egy különösen kedvező árú elektromos fogkefét nézett ki magának, úgy döntött, hogy a pontjait ennek megvásárlására használja fel. Mivel a pontok nem fedezték teljesen a termék árát, a rendszer 99 forint bankkártyás kifizetését kérte. A férfi, bízva a lehetőségben, megadta kártyaadatait és a biztonsági azonosítókat. Ezt követően azonban észlelte, hogy hét tranzakciót indítottak el a számláján, összesen közel 500 ezer forint értékben. A nyomozás továbbra is aktívan zajlik.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság ajánlásai segíthetnek a kockázati tényezők kiszűrésében, hogy biztonságban legyünk a világhálón is.

Related posts