Elhatározták, hogy újra életre keltik a V10-es motorokat.


Bahreinben a Nemzetközi Automobil Szövetség és az F1-es csapatok képviselői egy izgalmas megbeszélés keretében foglalkoztak a V10-es motorok esetleges visszatérésének lehetőségével.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed bin Szulajm nemrégiben a közösségi média platformjain osztotta meg, hogy a Forma-1 esetlegesen visszatérhet a 1996 és 2005 között alkalmazott V10-es motorokhoz. A Kínai Nagydíj alkalmával a szövetség egyik vezetője is megerősítette, hogy az elképzelés komolyan felmerült, így a motorsport rajongói izgalommal várhatják a fejleményeket.

Az elképzelés az lenne, hogy a tízhengeres belső égésű erőforrások gyártása sokkal kisebb költséggel járna, mint a mostani vagy a jövőre érkező újabb hibrideké, szintetikus üzemanyaggal pedig a környezeti terhelésük is elfogadhatóbb lenne.

Bahreinben ma a Forma-1 jövőjéről folytattak eszmecserét az FIA, a csapatok, valamint a jelenlegi és leendő motorgyártók (mint például Audi, Ferrari, Ford, General Motors, Honda Racing, Mercedes és Red Bull Powertrains) képviselői. Az ötlet életképessége körüli diskurzus azonban úgy tűnik, hogy nem vezetett konkrét eredményekhez, és egyelőre nem valószínű, hogy a tervezett újítások megvalósuljanak.

Az FIA legfrissebb közleménye "konstruktív" megközelítéssel számol be a legutóbbi megbeszélésről, ám a háttérinformációk tükrében a helyzet nem ennyire rózsás. Az Audi, amely jövőre debütál a szériában, valamint a Cadillac, amely 2028-ban lépne a motorgyártók sorába, határozottan elzárkózott a V10-es motorok jövőbeli alkalmazásától. A kommünikében hangsúlyozták, hogy az elektrifikáció mindig is központi szerepet játszik majd az erőforrásokkal kapcsolatos tervekben.

2026-ra nyilvánvalóan nem lett volna lehetséges bevezetni ezeket, de a jelenlegi helyzet alapján 2029-re sem várhatjuk a klasszikus motorok újbóli megjelenését.

Related posts