Ebből az autóból értékesítették a legtöbb példányt tavaly világszerte.


A globális éllovas szerep nem csupán a véletlen műve; nem elegendő csupán a nemzeti öntudat vagy egy kiemelkedő aspektus. A sikerhez sokkal szélesebb spektrumon kell teljesíteni és több területen kell kiemelkedni.

A Toyota már évek óta a márkák élmezőnyében tündököl, és tavaly a modellek között is a japán óriás került a csúcsra. Az élen végzett a RAV4, amely még a ciklusának végén is kiemelkedő teljesítményt nyújt a piacon, bizonyítva, hogy az SUV kategóriában továbbra is komoly versenytárs.

A Toyota mesterien időzítette az első generáció bemutatóját 2000-ben, éppen annyira megelőzve az SUV trend robbanását, hogy a RAV4 már akkorra ismert névvé vált. Azóta a modell töretlen népszerűségnek örvend, és a 2018-ban debütált ötödik generáció most készül átadni a helyét a következő nemzedéknek. De addig még egy újabb világelsőséget zsebelt be: 2021 és 2022 után ez már a harmadik alkalom, hogy a RAV4 a dobogó legfelső fokára állhatott, ami figyelemre méltó teljesítmény egy generáción belül. Ráadásul, a modellciklusa végén még egy 11%-os növekedést is könyvelhetett el, ezzel visszaszerezve az első helyet a Tesla Model Y-tól. A RAV4-et 153 országban árusítják, és a kínai változatával, a Toyota Wildlander-rel együtt egy év alatt összesen 1,187 millió példány talált gazdára, ami napi átlagban 3252 autót jelent.

A Toyota nemcsak a városi terepjárókkal büszkélkedhet, hanem más modelljei is jelentős sikereket értek el. A világ legkeresettebb autói között öt Toyota található az első tíz helyezett között. A RAV4 mellett a Corolla Cross 859 ezer eladott példányával a harmadik helyet foglalja el, míg a népszerű négyajtós Corolla az ötödik helyen áll 697 ezer darabbal. A Hilux a hatodik helyet szerzi meg 617 ezer példánnyal, míg a nyolcadik pozíciót a Camry hódítja meg 593 ezer kulcsátadással. A Toyota tehát továbbra is dominálja a globális autópiacot.

Related posts