"Egy hatalmas zűrzavar" - a pedagógusok véleménye szerint így fest a digitális oktatás hazánkban.
A kormány digitális stratégiája grandiózus ígéretekkel indult, ám a valóság inkább egy tragikomikus színdarabhoz hasonlít: a raktárakban porosodó bontatlan laptopok, elavult tananyagok, és olyan tanárok, akiket azért büntettek meg, mert mertek kreatívan gondolkodni. A pedagógusok véleménye szerint a statisztikák és a számadatok váltak a legfontosabbá, míg a gyerekek igényei háttérbe szorultak.
A 24.hu a Népszava híre alapján számolt be arról, hogy a kormány Digitális Oktatási Stratégiája valójában inkább látványberuházásnak tűnik: a statisztikai adatok impozánsak, de a valóság sajnos csalódást keltő.
Több pedagógus is azt állította, hogy a tanulóknak kiosztott laptopok évekig bontatlanul álltak a raktárakban, mert az iskolákban nem volt hozzájuk digitális tábla, így az akkumulátorok idővel teljesen tönkrementek. Volt, ahol még fotót is kértek a bontatlan dobozokról, hogy papíron minden rendben legyen.
Az eszközök kiosztása rendkívül zűrzavarosan történt: olyan diákok is laptopot kaptak, akik világosan jelezték, hogy nem igénylik azt. Egy szülő beszámolója szerint hiába próbálták visszautasítani az átadott eszközt, végül mégis hazavitték, mivel az iskola álláspontja szerint "nem volt mit tenni" a már kiosztott géppel.
Ráadásul az idei évben már használt, akár 4 éves laptopokat kaptak a gyerekek, ezeket korábbi évfolyamok adták le, így a szülők nem szívesen vállaltak felelősséget az állapotukért.
A digitális tananyag sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: egy tanár szerint a Krétában elérhető tananyag "egy nagy rakás szar", mert a régi tankönyveket egyszerűen csak digitalizálták, interaktivitás nélkül. Volt, aki saját, modern tananyagot fejlesztett, de a tankerület megtiltotta a használatát, mondván, nem felel meg a NAT-nak.





