Itt van a legjobb négyévszakos gumik listája, amelyeket villanyautókra ajánlanak egy friss teszt alapján.


Négy kifejezetten elektromos járművekhez tervezett modellt és két klasszikus mintázatot teszteltek.

A széles körben elérhető és népszerű autógumikat úgy tervezik, hogy a lehető legszélesebb spektrumú felhasználói igényeket kielégítsék. Azonban csodák nincsenek: jelenleg nem áll rendelkezésre olyan gumiabroncs, amely minden környezetben és helyzetben tökéletesen teljesít. Egy guminak számos, egymástól jelentősen eltérő követelménynek kell eleget tennie, ezért nyilvánvaló, hogy elkerülhetetlen néhány kompromisszum megkötése.

Akkor azonban, amikor a használat jól behatárolható, könnyen kiválasztható a megfelelő modell. Ebben az esetben az volt a kérdés, hogy melyik gumiabroncs a legjobb választás a villanyautókra. Ennek járt utána az amerikai nonprofit fogyasztói szervezet, vagyis a Consumer Reports az Egyesült Államokban.

Az elektromos autók világában számos olyan tényező létezik, amelyeket alaposan mérlegelni szükséges. Ezek közé tartozik a hasonló méretű, belső égésű motorral rendelkező járművekhez képest tapasztalható nagyobb tömeg, azonnali és jelentős nyomaték, valamint a szinte hangtalan működés. E körülményekre a gumigyártók is folyamatosan reagálnak, hiszen több vállalat már kifejezetten villanyautók számára tervezett gumikat is kínál a piacon.

A Consumer Reports egy teszt során egy gyárilag Hankook Ventus S1 AS T0 abroncsokkal ellátott Tesla Model 3-at választott ki. A cél az volt, hogy felmérjék, hogyan teljesítenek más gumiabroncsok ezen a rendkívül népszerű elektromos járművön.

A teszthez négy kimondottan villanyautókhoz fejlesztett (Bridgestone Turanza EV, Hankook Ion Evo AS, Pirelli PZero All Season Plus Elect és Yokohama Advan Sport EV A/S), és két hagyományos (General Altimax RT45 és a Michelin Pilot Sport All Season 4) mintázatot választottak.

A teszt eredményei alapján úgy tűnik, hogy a Hankook valóban a megfelelő irányba halad: a Consumer Reports felmérése szerint a Hankook Ion Evo AS teljesítette a legjobban, míg a második helyezett a Tesla gyári gumija, a Hankook Ventus S1 AS T0 lett.

Felfedezték, hogy az Ion Evo AS gumik rendkívül jól irányíthatóvá teszik az autót, miközben meglepően csendes működést biztosítanak. Hangsúlyozták, hogy ezek az abroncsok lenyűgözően teljesítenek, legyen szó száraz, vizes vagy havas felületekről. Az alacsony gördülési ellenállásuk is kiemelt figyelmet kapott, ami különösen fontos egy elektromos jármű esetében.

Ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a télen gyakran közlekedő tulajdonosok, akik csúszós utakon navigálnak, előnyösebb helyzetben vannak a Bridgestone Turanza EV gumik használatával. Azonban érdemes megjegyezni, hogy ezeknél a gumiknál a száraz tapadás és a gördülési ellenállás teljesítménye átlagosnak bizonyult.

Bár a teszt eredményei azt mutatták, hogy az elektromos autók számára kifejlesztett abroncsok teljesítménye kiemelkedő, a hagyományos gumikat sem szabad figyelmen kívül hagyni. Sőt, a Consumer Reports elemzése szerint, ha a biztonság a legfőbb szempont, akkor a nem elektromos autókhoz tervezett gumik némileg jobbnak bizonyulnak.

A General Altimax csúszós úton fékezve nagyszerűen viselkedett, illetve havas és jeges úton is remekül tapadt. Ez a típus tehát biztonsági szempontból bizonyult kiemelkedőnek, mindezt úgy, hogy jelentősen nem csökkentette a hatótávot. A Michelin Pilot Sport All Season síkos úton kevésbé működött jól, szárazon viszont pompás teljesítményt nyújtott. A Michelin mintázata ugyanakkor a hatótávból is többet csípett le, mint például a General Altimax.

A teszt eredményei alapján világosan látszik, hogy a gyártók nem véletlenül készítenek olyan gumikat, amelyek kifejezetten az autók különböző jellemzőihez igazodnak. Így nem is meglepő, hogy a villanyautók számára kifejlesztett gumik kiemelkedően teljesítettek az összehasonlító vizsgálat során. A Consumer Reports is hangsúlyozza, hogy az elektromos autókhoz tervezett gumik általában magasabb árcédulával rendelkeznek, ami szintén lényeges tényező lehet a vásárlási döntések során.

Fontos megemlíteni, hogy a nem elektromos autók számára készült abroncsok esetében is nehéz nagyot tévedni. Ne feledjük, hogy a tesztelt minták köre korlátozott, így nem minden gumit volt lehetőségük kipróbálni, és az autóból is csupán egyetlen példányt használtak az összehasonlításhoz. Ezért a teszt, valamint a hasonló jellegű vizsgálatok inkább iránymutató jellegűek, mintsem végleges ítéletek.

Related posts