Verschoor innovatív taktikájával elérte a győzelmet | M4 Sport

Az F2-es főverseny első szakaszát Richard Verschoor dominálta, aki hosszúra nyújtott tempójával és friss gumikon magabiztosan zárta le az utolsó kört, így megnyerte a versenyt Szaúd-Arábiában. A második helyen Jak Crawford végzett, míg a dobogó harmadik fokára szintén Jak Crawford állhatott fel, így igazi izgalommal teli versenyt láthattunk.
A 2025-ös szezon második főversenyének Jak Crawford vágott neki a legkedvezőbb pozícióból, mellőle pedig az időmérőkön eddig remeklő, a futamokon viszont kevesebb szerencsével járó Victor Martins indult.
A második sort Leonardo Fornaroli és Luke Browning foglalja el, míg a harmadik helyet a sprint győztese, Arvid Lindblad, valamint a rajt előtt vezető pozícióban álló Alexander Dunne osztja meg.
Josep María Martí indult a hetedik helyről, Gabriele Miní pedig a nyolcadikról. Mögéjük Richard Verschoor és Oliver Goethe kettőse állhatott fel a rajtrácsra. Az eredetileg a tizedik pozíciót megszerző Roman Stanek egy büntetés miatt a tizenharmadikról startolt.
A rajt szerencsére nyugodt és balesetmentes körülmények között zajlott. Az élmezőnyben az első négy versenyző stabilan megőrizte pozícióját, miközben Lindblad két helyet is visszaesett, Dunne és Martí pedig sikeresen megelőzte őt.
Crawford a verseny kezdetén magabiztosan vette át az irányítást: az első öt körben sikerült Martinst DRS-távolságon kívülre szorítania. Eközben Martin is kényelmes előnyre tett szert Fornarolival szemben.
A fiatal olaszra viszont folyamatosan tapadt Browning, aki riválisa egy hibája után a hatodik kör elején az előzést is végre tudta hajtani. A manőverből a Browningot árnyékként követő Dunne is profitált, aki szintén maga mögé tudta utasítani a tavalyi F3-as bajnokot.
A kerékcserék izgalmas fordulatot hoztak a versenyben, hiszen Martins a pitstopot követően megelőzte Crawgordot. Azonban Crawgord nem tétlenkedett, azonnal támadásba lendült, ám a virtuális biztonsági autó fázis miatt kénytelen volt visszafogni a tempóját.
Crawford lendülete töretlen maradt a virtuális biztonsági autós szakasz alatt sem; a zöld fény villanásával ismét nekivágott az előzésnek, ám Martins ezúttal is sikeresen megvédte pozícióját. A következő kísérletnél viszont már nem akadt ellenszer Crawford támadásával szemben, így az amerikai pilóta visszanyerte a vezető helyet.
Ez a pozíció ekkor a kilencedik volt, nyolcan ugyanis alternatív taktikával próbálkoztak: a keményebb keverékkel teljesítettek hosszú első etapot. Így az élen "hivatalosan" Verschoor állt, aki messze a legjobb tempót diktálta a keményebbeken indulók közül.
A kerékcserék után Fornaroli, Browning, Martí, Dune és Miní is egymásra talált, igaz Fornaroli a hajrához közeledve el tudott szakadni folyamatosan csatázó üldözőitől.
Verschoor, aki az élen autózott, lenyűgöző sebességet mutatott, még akkor is, ha az abroncsai "öregebbek" voltak. Megdöntötte a leggyorsabb kört, és olyan jelentős előnyre tett szert, hogy pit stopja után még Crawford számára is komoly kihívást jelentett a verseny.
Verschoor a második helyre tért vissza a pályán, közvetlen Martins mögé, aki a melegebb gumik előnyét kihasználva próbálta megelőzni őt. Ám a holland versenyző szilárdan megőrizte a pozícióját.
A verseny ezen a ponton négy körrel a végéhez közeledett, és Crawford négy másodperces előnyben volt a frissebb gumikon érkező Verschoorral szemben.
A holland versenyző az utolsó előtti körre már egy másodpercre csökkentette a hátrányát, így DRS-távolságon belül közelítette meg ellenfelét. Az utolsó körben, a célegyenes végén pedig végre megvalósította az előzését.
Ezzel pedig a mezőny élére került, és azt követően, hogy tegnap egy öt másodperces büntetés miatt elveszítette a sprintgyőzelmet, magabiztosan száguldott a vasárnapi siker felé, amit a célba hajtáskor meg is szerzett!
Crawfordnak a második helyezéssel kellett megelégednie, míg Martins a harmadik pozíciót szerezte meg. Fornaroli a negyedik, Martí az ötödik, míg Browning a hatodik helyen zárta a versenyt. Lindblad a hetedik helyet foglalta el, míg Dunne, aki egy ellenfél leszorításáért öt másodperces büntetést kapott, a nyolcadik pozícióban végzett. A verseny során Miní és Kush Maini is pontot szerzett.