A Cadillac egy Ferrari motorjával vágná neki az utakat.


A 2026-ban érkező új, amerikai Forma-1-es csapat az olaszoktól szeretne erőforrást szerezni. Pilótajelöltjük is van már.

Hétfő este hivatalosan is bejelentették, hogy a Forma-1 2026-ban 11. csapatként integrálja az év elején elutasított Andretti-Cadillac projektet. A fordulat kulcsa a General Motors döntése volt, amely teljes mellszélességgel támogatta az ambiciózus együttműködést.

Míg Michael Andretti, a projekt megálmodója, egy kicsit háttérbe vonult, édesapja, a legendás 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti, fontos szerepet kapott a GM-Cadillac igazgatótanácsában. Ebben a pozícióban Mario aktívan megosztotta véleményét a csapat jövőjét érintő kérdésekről.

"A cél ez, és meg is fog valósulni" - szögezte le a Cadillac saját F1-es motorgyártási programjával kapcsolatban, de elismerte, hogy először külső motorszállítóra kell támaszkodniuk. "Kezdésként ferraris erőforráskról lenne szó. Egyelőre nem dőlt el, de ez a cél, ezt szeretnénk."

A dologban lenne logika a maranellóiak részéről is, hiszen eddigi két partnerük, a Haas és a Sauber közül az utóbbit 2026-ban elveszítik, amikor az az Audi gyári csapatává válik, így fogadhatnák az amerikai alakulatot.

Az erőforrás mellett nyitott kérdés az is, ki vezethetne a csapatnál - úgy tűnik, egy komoly jelöltjük már van, méghozzá az amerikai Colton Herta személyében. A 24 éves versenyző az alsóbb kategóriákban Európában is szerzett tapasztalatokat, 2022-ben a McLaren tesztpilótája is volt, idén pedig a 2. helyen zárt az IndyCarban.

"Egyértelműen gondolunk rá. Persze minden lehetőséget nyitva kell tartanunk, hiszen még egy teljes szezon jön, amikor nem leszünk ott a pályán" - mondta Andretti.

Az amerikai pilóta bevetése logikus lenne a hazai közönség kedvéért, mellé pedig érdemes lehetne egy komolyabb F1-es tapasztalattal rendelkező versenyzőt ültetni, nem lepne meg minket, ha a közeljövőben Valtteri Bottas, Sergio Perez neve is felmerülne a jelöltek között.

Related posts