Flottafókusz: ezek a járművek garantáltan minden középvezető elvárásainak megfelelnek!

A Portfolio és az MHC Mobility Flottafókusz cikksorozatában a flottaüzemeltetők és céges felhasználók kedvenc modelljeit hasonlítjuk össze. Drága bekerülési költség vs. jó értéktartás, olcsó üzemeltetés, de éppen csak elégséges felhasználói élmény? Milyen modelleket választanak a felsővezetők és melyek a legjobb "kulcsos autók"? Jó választás az elektromos autó, vagy más módon érdemes az ESG vállalásokat teljesíteni? Cikksorozatunk második részében a középvezetői autók szegmensének legnépszerűbb modelljeit hasonlítjuk össze.
Míg a Portfolio és az MHC Mobility közös Flottafókusz cikksorozatának első részében a legkedveltebb "kulcsos autók" összehasonlítására került sor, most a középvezetők által legjobban preferált modellek kerülnek a középpontba. Egy átlagos közepes méretű KKV esetében, ahol már kialakultak a hatékony működéshez elengedhetetlen menedzsment szintek, bizonyos középvezetők juttatási csomagjában a céges autó már szinte kötelező elemnek számít. Extrém esetben pedig...
A céges flottapolitika által kínált autók típusa is kulcsszerepet játszhat abban, hogy egy tehetséges munkavállaló milyen döntést hoz a munkalehetőséggel kapcsolatban, vagy hogy mennyire elkötelezett marad a szervezet mellett. Az autó, mint státuszszimbólum és kényelmi eszköz, sok esetben komoly vonzerőt jelenthet a potenciális és meglévő alkalmazottak számára.
Ez pedig egyáltalán nem mindegy, hiszen a jó csapat a cég legnagyobb értéke, sikerének kulcsa. Éppen ezért - bár adott esetben egy felső-középkategóriás autó üzemeltetése költségesebb, mint egy klasszikus "kulcsos autóé", ezt mégis vállalni kell, még akkor is, ha - legalábbis a cég számára - nem teljesen racionális döntések születnek az autóválasztáskor.
Deáki Endre, az MHC Mobility operációs vezetője szerint: "A kulcsos autókhoz képest a konkrét termelőszeköz funkció csökken, és a magánfelhasználás szerepe nő, inkább már a béren kívüli jutattás kategóriájába esik sokszor. Mindez azt jelenti, hogy a puszta gazdasági szempontok mellett más tényezők is szerepet játszanak a népszerű modellek kiválasztásakor.
A presztízs értéke egyre inkább előtérbe kerül, miközben a családi használatot segítő jellemzők, mint például a tágas hátsó ülések és a bőséges csomagtér, fokozottabb figyelmet kapnak.
Előfordulhat, hogy a vezetői elvárások olyan irányokat vesznek, amelyek kifejezetten a személyes érdeklődések és hobbi tevékenységek támogatását célozzák. Például gyakran találkozunk tetősín vagy vonóhorog iránti igényekkel, amelyek a kerékpár szállítását könnyítik meg. A fenntartási költségek, a kedvező ár-érték arány és az értékállóság természetesen továbbra is kulcsfontosságú tényezők ebben a piaci szegmensben. Ugyanakkor a "soft" tényezők szerepe fokozódik, amelyek nem mindig könnyen kvantifikálhatóak, mint ahogy azt a termelőeszközök esetében tapasztalhatjuk.
A felsorolt tényezők valóban bonyolítják a kör szűkítését, hiszen egy egyedülálló vezető igényei eltérnek egy családosétól. Azonban, ha az üzleti szempontokat is mérlegeljük, világossá válik, hogy mely modellek a legkeresettebbek a piacon. Az MHC Mobility flottájából néhány modellt ki is próbáltunk, és tapasztalataink alapján...
A Volkswagen Passat a Golf után a márka másik emblematikus modellje, a neve egybeforrt a tágas helykínálattal, alacsony fogyasztású dízelmotorokkal és reális áron elérhető prémium felszereltséggel. Az MHC kínálatából egy négykerékmeghajtású 3 éves kombi példányt kaptunk kék metál fényezéssel, a legmagasabb felszereltségben.
A Golf és a Passat esetében is elmondható, hogy a dizájn az európai esztétika megtestesülése: letisztult, felesleges díszítésektől mentes, harmonikus vonalvezetésű, mégis sugallja az eleganciát, a stabilitást és a magas színvonalat.
Az említett sötétkék - diplomatakék metál szín értelemszerűen feláras, illetve elképzelhető, hogy a legmagasabb felszereltségben már szériában lehetett ki lehetett választani. Minden esetre ritkaságszámba megy, a szemünk - pont a hangsúlyos flottás jelenlét miatt - inkább a fehérhez van szokva. Nem kétséges, nagyon jól áll neki, ahogy a 17 collos felnik és a különböző króm kiegészítők is. Ebben a felszereltségben nem csak a nappali menetfény és a tompított fényszóró, hanem a reflektor is LED-es.
A beltér kárpitozása messze eltér a megszokott, olcsóbb szürke szövetkárpittól; itt a vajbőr eleganciája érvényesül. A hurkás ülések kialakítása azonnal felkeltik a figyelmet, és a sofőr, valamint a hátsó üléseken helyet foglaló prominens utasok is örömmel helyezkednek el bennük. A méretek és a formatervezés már-már egy luxusautó kényelmét idézik. Az ülések valóban komfortosak, de ha az ülés szellőztetésének gombjait keressük, csalódni fogunk, mivel ezek hiányoznak; viszont ülésfűtés áll rendelkezésre. Bőrkárpit esetén ez nem feltétlen előny, bár ha fekete lenne, talán még bosszantóbb lenne a hiány. A combtámasz manuálisan állítható, akárcsak a kormány, ami a klasszikus autózás élményét idézi.
A három év és 80 ezer kilométer elteltével az autó mintha megállt volna az időben; a beltér állapota szinte újszerű, csupán a kormányon tapasztalható egy apró, szinte észrevétlen kopás.
A központi kijelző képe rendkívül éles, de a szoftver grafikája sajnos nem hozza ki a benne rejlő potenciált. A rendszer működése gyors, ám a dizájnja kissé elavultnak tűnik. A háromzónás klímapanel egy különleges megoldás, hiszen a kijelzőtől függetlenül, dedikált kialakítást kapott, viszont a gombok mellett a hőmérséklet állítása egy érintőkijelzős csúszkán keresztül történik, ami nem biztos, hogy a legpraktikusabb megoldás. Az óracsoport még mindig analóg, és a két nagy számlap között egy viszonylag kis méretű, de nem igazán nagy felbontású képernyő található. A beállításokat a multikormány segítségével is vezérelhetjük, ahol minden gomb fizikailag jelen van, és a 7 sebességes DSG váltót fülekkel is kapcsolhatjuk. A panorámatető tágasabbá teszi az utasteret, és egy érdekesség, hogy a gyári dohányzószett is része a konfigurációnak.
Az autóban számos fejlett vezetéstámogató rendszer várja a sofőrt, és a parkolóasszisztens is hozzájárul a zökkenőmentes parkoláshoz, megkönnyítve ezzel a vezetés élményét.
A hátsó üléseken utazók számára bőven van hely a lábaknak és a fejeknek, köszönhetően a felhúzható sötétítőrolóknak, amelyek a hátsó oldalablakokon találhatóak. A háromzónás klímaberendezés lehetővé teszi, hogy a hátsó utasok is saját igényeik szerint állítsák a hőmérsékletet, ami különösen hasznos lehet, ha a sofőrnek is dolgoznia kell. Az USB port mellett található 150W-os, 230 voltos csatlakozó tökéletes lehetőséget biztosít laptop használatra, így a hátsó ülés kényelmes munkavégzésre is alkalmas. Hosszabb utazások során, különösen ha gyerekek ülnek hátul, a két isofix rögzítési pont nagy segítséget nyújt a biztonságos utazásban. A csomagtér is a hosszú utak igényeit szolgálja, hiszen hatalmas, 650 literes kapacitásával még a legnagyobb poggyászok is elférnek benne. A hátsó ülések ledöntésével pedig akár kétszemélyes ágyként is funkcionálhat. A négykerékmeghajtás ellenére az autóhoz pótkereket is lehet csatlakoztatni, amely bár nem volt benne, de a helyét gondosan előkészítették. Az elektromos csomagtérnyitás kényelmes megoldás, ugyanakkor a láblóbálásos nyitásra nem reagál, ami talán egy kis hiányosság, de a dizájn szempontjából mégis praktikus választás.
A 2.0 TDI motor legizgalmasabb verziója lenyűgöző 200 lóerős teljesítményével bír, amely az automataváltó és az összkerékhajtás kombinációjával együtt a vezetés során igazán magabiztos érzést nyújt. A dinamika kifogástalan, ráadásul mindez csupán 6 liter körüli üzemanyag-fogyasztással párosul. A 66 literes üzemanyagtartály révén ez bőven 1000 km-nél is nagyobb hatótávot biztosít, így hosszú utazásokra is ideális választás.
Összegzés: A Passat az európai felső-középkategóriás autók egyik csúcsterméke, elképesztően kiforrott megoldásokkal, tetszetős design-al, magas szintű kényelemmel, alacsony fogyasztás melletti remek dinamikával, kipróbált technológiával egy középvezető sem fog benne csalódni, ha a flottapolicy alapján ilyen autót választhat.
Az MHC Mobility közel két évtizedes tapasztalatával a flottakezelés és operatív lízing területén kiemelkedő szereplő Magyarországon. Anyavállalata, a Mitsubishi HC Capital UK PLC, Európa egyik legnagyobb mobilitási és pénzügyi szolgáltatójának számít. Járműportfóliójuk rendkívül széleskörű, az e-bike-októl kezdve a személyautókon át egészen a speciális felépítésű furgonokig terjed. Rugalmasságukat tükrözi, hogy szolgáltatásaik 1-től 60 hónapig terjedő időtartamra kínálnak testre szabott megoldásokat. A folyamatos mobilitás érdekében korlátlan csereautó szolgáltatással állnak ügyfeleik rendelkezésére, biztosítva ezzel a zavartalan közlekedést.
A Passat egyik legnagyobb riválisa a Vokswagen konszernen belülről érkezik, a Skoda Superb méretében és alaptulajdonságaiban közel megegyezik a Passattal, de természetesen az ördög a részletekben rejlik. A Volkswagen stratégiájában a fókusz - az elektrifikáció jegyében - már lekerült a Passatról, ezért a legfrissebb szériát már a Skodánál, cseh mérnökök tervezték. A 2.0 TDI motoros kombi Superb a már-már elnöki helykínálatáról és közel 700 literes csomagtérrel szerzett magának hírnevet. Kistestvére, az Octavia is szinte már mindenre elég,
A Superb segítségével szinte minden feladatot könnyedén megoldhatunk, és nehéz olyan kihívást találni, ami ne lenne egyszerűen kezelhető vele.
A 2022-es autó klasszikus alapfehér színben érkezett hozzánk, és hamar kiderült, hogy közel alapfelszereltségű modellel van dolgunk, bár a dízelmotor-DSG váltó kombinációnál biztos, hogy létezik még olcsóbb belépőszint. A külső megjelenés nagyon hasonlít az Octaviára, ebben az alap fehér színben különösen. Már-már össze is téveszthető vele első pillantásra, azonban jobban megfigyelve a hossza és arányai jelentősen különböznek. A külsejéről már-már nem is érdemes hosszabb kifejtésbe bocsátkozni, teljesen belesimul a már megszokott Skoda formavilágba. Minden sallangot nélkülöz, minden a célszerűség jegyében készült, ebben a felszereltségben, a 17-es felni, /55-ös abroncspárosítás a komfortot (és persze az olcsóbb gumicserét) szolgálja. A fényszóró LED-es és fényszórómosót is kapott.
Amint beülünk az autóba, egy kellemes, sötét szövetkárpit fogad minket, ami minden bizonnyal az alapfelszereltség része. A belső tér hihetetlenül tágas, és a vezetőülés kényelmét szolgálja, hogy az ülést és a deréktámaszt elektromosan állíthatjuk, sőt, memóriás funkcióval is rendelkezik, ami már nem mindennapi extra. Különös és egyben praktikus megoldás, hogy az anyósülést a hátlap bal oldaláról lehet vezérelni, így a hátsó utasok, valamint a sofőr is könnyedén módosíthatja az ülés helyzetét anélkül, hogy kiszállna. A Passathoz hasonlóan a klímapanel is fizikai gombokkal működik, de itt a hőmérséklet beállításához tekergetni kell, nem érintőképernyős csúszkán állítjuk a fokokat. Ülésfűtést találunk az autóban, de ülésszellőztetés sajnos nem elérhető, viszont a hűtött kesztyűtartó igazi praktikus kényeztetés.
A DSG váltó fokozatválasztója körül mindenhol fekete zongoralakkot tapinthatunk, ráadásul vakkapcsolók tömegével kell szembesülnünk. A műszerfal és ajtóborítás jórészt egy kicsit gumira hajazó műbőrkárpitozást kapott, sok a kopogós műanyag, és a beltéren körbefutó szálcsiszolt alumíniumot imitáló műanyag díszítőcsík sem túl hiteles. Az elmúlt évek és az alig több mint 100 ezer km. nem hagyott különösebb nyomot a beltérben,
A rossz szándékú kereskedő akár észrevétlenül is visszatekertetheti a kilométerszámlálót, egészen 30 ezer kilométerre.
A központi kijelző megjelenítése és menürendszere meglehetősen átlagosnak mondható, nem igazán találunk benne olyan elemeket, amelyek különleges figyelmet érdemelnének. Persze, egy kis extra szofisztikáltság nem lenne hátrány, de ez sem ront a felhasználói élményen. A digitális óracsoport viszont szemet gyönyörködtető, és a testreszabhatóság terén is remek lehetőségeket kínál. A vezetéstámogató rendszerek terén viszont nem bővelkedik az autó: csupán sávtartó és hagyományos tempomat áll rendelkezésre. A hátsó utastér viszont igazi luxust kínál, és bátran állíthatom, hogy a Superbben utasként kényelmesebb az utazás, mint sofőrként. A klíma mindössze két zónás, a hátsó utasok csupán szellőzőrostélyokat kapnak, de valószínűleg a magasabb felszereltségi szintekhez már jár majd szabályozópanel és 230 voltos csatlakozó, ami jelenlegi modellből hiányzik. Az utasok viszont örülhetnek a háromfokozatú ülésfűtésnek, ami kellemesebbé teszi a hidegebb napokat.
A csomagtartó mérete szinte már-már mítikus, olyan mély, hogy az alacsonyabb termetűek számára szinte kihívás elérni a legvégét – pakoláskor be kell mászni az autóba. A csomagtér nyitása elektromos, ami még kényelmesebbé teszi a használatát. A tér optimalizálására egy rendkívül praktikus és intelligens megoldást alkalmaztak: az oldalpanelből kivehető, tépőzáras elválasztók segítségével könnyedén osztható fel a csomagtér, emellett pedig négy fém rögzítőkampó is helyet kapott a padló síkjában, így biztosítva a pakolt tárgyak stabilitását.
Az autó súlya a méreteihez viszonyítva meglepően könnyű, mindössze 1,6 tonna üres állapotban. Ezt a 150 lóerős dízelmotor és a duplakuplungos váltó párosa hatékonyan mozgatja. Bár nem kell tőle grandiózus teljesítményeket várni, a teljesítménye bőven elegendő a mindennapi helyzetekhez, és sosem hagyja cserben a vezetőt. Különösen figyelemre méltó, hogy mindezt stabilan, kevesebb mint 6 literes fogyasztás mellett képes produkálni, ami a 66 literes üzemanyagtankkal kombinálva 1000-1100 km-es hatótávot biztosít.
Összegzés: Ha az Octavia a kompromisszummentesség határvonalán egyensúlyoz, akkor a Superb még inkább ezt az ideált képviseli. Azonban felmerül a kérdés, hogy a magasabb árcédula valóban indokolt-e, hiszen a kistestvér is rengeteg értéket kínál. A dinamikai teljesítmény, a beltér minősége (a tesztelt felszereltségek alapján) és a használhatóság terén alig tapasztalható különbség; csupán a hátsó tér bősége és a tágas csomagtartó az, ami a Superb javára billentheti a mérleget, különösen a sofőrös felhasználás esetén.
A Skoda Kodiaq a cseh márka első SUV-je, azóta a kisebb testvérei, a Karoq és a Kamiq, illetve az elektromos Enyaq is követték, de 2016-ban a gyártó az egyre hatalmasodó SUV lázat meglovagolva, óriási várakozások fűzött a modellhez. Tette ezt joggal, hiszen a már megszokott Volkswagen csoportos alkatrészekből, a jól ismert MQB platformon legózták össze, az Octaviával és Superbbel hasonló szellemben:
Azonos áron bővebb helykínálatot kínálnak.
Ebben a leírásban nincs semmi kifogásolható: belül az autó hatalmas térrel rendelkezik, míg kívülről – főként amiatt, hogy nem olyan magas, mint néhány versenytársa a piacon – nem tűnik túlzottan nagynak vagy nehézkesnek.
A tesztelt 2022-es 2.0 TDI összkerékhajtású, Laurin & Klement kivitelű modell szinte elérte a legmagasabb konfigurációs szintet, hiszen a 19 colos alufelnik és a 50-es gumik igazi sportos megjelenést kölcsönöztek neki. Valószínűleg csak a Kodiaq RS volt drágább újkorában. A forma tekintetében nem tartogat igazán meglepetéseket: az autó harmonikusan illeszkedik az Octavia és Superb formavilágába, az orra és a háta pedig egyértelműen Skoda-ízelítőt ad. A modell létezik 7 üléses változatban is (jelen esetben a tesztelt autó 5 személyes), ami hozzájárult ahhoz, hogy a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program keretében számos magánvásárló a Kodiaqot válassza. Éppen ezért az utakon ritkábban találkozhatunk az alapfehér színnel, míg a szürke, kék és esetleg zöld autók aránya jóval nagyobb, mint például az Octaviák esetében.
A méretes alufelnik mellett csupán az apró Laurin & Klement embléma árulkodik arról, hogy egy valóban prémium felszereltségű modellbe lépünk be. Az ajtó kinyitásakor azonban azonnal nyilvánvalóvá válik, hogy a Skoda 2020-as évek eleji csúcstechnológiáját minden részletbe beépítették. Az üléskárpit elegáns fekete bőrből készült, míg az első ülések nem csupán hűthetők és fűthetők, de elektromosan állíthatók is – a magasság mellett a deréktámasz is finomhangolható. A különleges "ergo seat" fantázianevű memóriás ülések pedig egy kihúzható combtámaszt is kínálnak, sőt, masszázsfunkcióval is kényeztetik az utasokat.
A műszerfal kellemes tapintású műbőr borítást kapott, de az anyósülés előtti fekete zongoralakk panel kicsit túlzóan hangsúlyos. A klímapanel teljesen megegyezik a Superbbéval, és a felszereltség részeként itt is manuálisan állítható a háromzónás digitális klíma. A központi kijelző kerete némileg eltér a Superbbétől, de a képernyő és a szoftveres környezet változatlan. Az óracsoport még mindig analóg, ám egy kis képernyővel van kiegészítve. A kesztyűtartó osztott és hűtött, és ami igazán figyelemre méltó, hogy az autóba állófűtést is beépítettek.
A hátsó tér hírnevéhez illően gazdag,
A 7 személyes verzióban is meglepően tágas a harmadik üléssor, így 5 üléssel használva igazi óriás csomagtér várja a pakolásra vágyókat, hiszen 850 literes (!) kapacitás áll rendelkezésre. A csomagok biztonságos elhelyezéséről ügyes csuszkák és fém rögzítőkampók gondoskodnak, így semmi nem fog mozogni az utazások során. Az utasok kényelmét tovább fokozza a 230 voltos csatlakozó, emellett a hátul ülők is könnyedén tölthetik készülékeiket USB portokon keresztül, akár az Ipadjeiket is. A háromzónás klíma lehetővé teszi, hogy a hátsó utasok is saját igényeik szerint állítsák be a hőmérsékletet, ráadásul ülésfűtés is elérhető számukra. A tűző nap ellen nem csupán a sötétített hátsó ablakok nyújtanak védelmet, hanem praktikus felhúzható rolók is segítik a kellemes klímát a jármű belsejében.
A 200 lóerős dízelmotor és a DSG váltó párosítása, kombinálva a négykerékhajtással, igazán magabiztos teljesítményt nyújt az autónak. Habár a magasság érzékelhető a kanyarokban, a Kodiaq egyértelműen kevésbé stabil, mint a Superb. A vezetéstámogató rendszerek széles választéka áll rendelkezésre, és a parkolóasszisztens különösen hasznos a nagyobb méretű autó precíz manőverezéséhez. Az SUV-k általános kihívásával is szembesül a Kodiaq: hogyan biztosítsuk a kanyarokban a stabil úttartást anélkül, hogy a futómű túl kemény lenne? Ebben az esetben, valószínűleg a peres gumik is közrejátszanak, a rugózás kissé feszesebb a kívánatosnál, de ez csupán egy apró részlet. Fogyasztása körülbelül 7 liter, ami 1-1,5 literrel több, mint a Superb esetében, amit a plusz 150 kiló súly és a nagyobb homlokfelület magyaráz meg.
Összegzés: Egy középvezető sem lesz elégedetlen az autóval, főleg, ha nagyobb távolságra, gyerekekkel, sok csomaggal utazik. Ízlés kérdése a SUV választás, hiszen összességében egy Superb (amelyből Scout néven emelt hasmagasságú 4x4-es verzió is elérhető) is ellátja ugyanezt a feladatot, ráadásul valamelyest alacsonyabb fogyasztás mellett.
A 2021-es Volvo XC40 kicsit kakukktojás a felsorolásban, hiszen az egyetlen nem Volkswagen csoportos autó, és méretben egy számmal kisebb is, mint a Skoda Superb vagy a Kodiaq. Érdekes pozícióban van a svéd-kínai márka, mert presztízsben talán a Volkswagen felett van valamivel, de nem éri el a prémiumautók szintjét. Első szembeötlő élmény és nagyon kellemes benyomás a sárga kulcs, ami nem csak jól néz ki, hanem abban is segít, hogy ne tűnjön el az autóban, ha már gyújtáskapcsolóba nem kell betenni. A tesztelt példány full LED világítást, 18-as alufelnin /55-ös gumikat kapott.
Bár külső megjelenése kicsinek tűnik – főleg a Skoda Superb és Kodiaq mellett –, belül egy meglepően tágas és barátságos környezet vár ránk.
Békés lélekkel állítható, hogy olyan érzés, mintha egy mérettel nagyobb autó volánjánál ülnénk.
Közepes, alsó közepes felszereltségű a tesztelt példány, szürke szövetkárpitozást kaptak az ülések, amelyek kihúzható combtámasszal is rendelkeztek. Tapasztalatunk egyértelműen azt mutatta, hogy a kategóriatársaihoz képest sokkal komfortosabb az ülés kialakítása, látszik, hogy a mérnökök külön figyelmet fordítottak erre. Érdekes részlet a könyöklő előtt található kis szemetes, amit könnyen ki is lehet üríteni.
Az ajtók és műszerfal jó minőségű műbőr kárpitot kaptak, a tapintásuk messze kellemesebb, mint a például a Skodáknál.
A központi kijelző formátuma függőleges, és talán az összes tesztelt modell közül a legkevésbé felhasználóbarát, de néhány nap gyakorlás után valószínűleg meg lehet szokni. A klímapanel funkciói nagyrészt digitális formában jelennek meg, és csupán néhány alapvető lehetőséget kínál, mint például egy 12 voltos csatlakozó és egy USB port a töltéshez. Azonban a középkonzolon található fizikai tekerő segítségével könnyedén állítható a multimédia rendszer hangereje, és a vezetési módok is egyszerűen váltogathatók egy gombnyomással. Az óracsoport teljesen digitális, és jól testre szabható a multikormányról. A légbeömlők és a beltérben végigfutó szálcsiszolt alumíniumhatású csík eleganciát sugall. A jármű eddigi 61 ezer km-es futása alig észlelhető, csupán néhány apró karc látható, valószínűleg a műkörmök okozta sérülések következményeként.
A hátsó utasok számára bőséges lábtér áll rendelkezésre, és a klíma hűvös vagy meleg levegőjét szellőzőrostélyok juttatják el hozzájuk. Sajnos a hőmérsékletet nem tudják egyénileg szabályozni, mivel a légkondicionáló csak két zónás rendszerben működik. Azonban USB portok gondoskodnak arról, hogy a mobil eszközeik töltése ne jelentsen problémát. Különösen praktikus megoldás a hátsó kerékdob borítására elhelyezett tárolórekeszek, amelyek az ülések mellé kerültek, remekül szolgálva a kisebb tárgyak elhelyezésére.
Minden egyes autó számára lenne hely az utakon.
Bár a lábtér valóban tágasnak mondható, az utasok kényelme sajnos nem éri el a kívánt szintet, mivel az ülések támlájának dőlése szinte derékszögben áll, ráadásul állítgatásra sincs lehetőség. Ez a néhány centiméteres kompromisszum valószínűleg a csomagtér javára vált, amely így elérheti a korrekt 450 literes kapacitást, ami az autó méreteihez mérten kifejezetten szép teljesítmény.
A hibrid hajtásrendszer szívét egy 2000 köbcentis benzinmotor és egy 48 voltos elektromotor alkotja, amely kombinálva közel 200 lóerő teljesítmény leadására képes, mindezt egy automataváltó segítségével. A dinamikai teljesítmény meglepően meggyőző, amit az elektromotor által nyújtott extra nyomaték is jelentősen fokoz. A rugózás a viszonylag sportos gumik ellenére is kellemes élményt nyújt, az autó stabilitása pedig figyelemre méltó, még úgy is, hogy az önsúly 1800 kg, amit kezdetben soknak tűnt. Valószínűleg a hibrid rendszer többletsúlya játszik közre az autó tapasztalt viselkedésében.
Ennek a fogyasztási szokásnak a következményeit viseli a kár.
az előző 2000 km átlaga 8 liter 100 kilométeren, ami messze a legmagasabb adat a szegmensteszt során. Az autó egyébként létezik plug-in hybrid verzióban is, amivel vélhetően legalább 2 literrel kevesebbet fogyaszt, így elképzelhető, hogy érdemesebb abban a konfigurációban választani.
Összegzés: Az XC40 egy igazán lenyűgöző jármű, amely kívül-belül magával ragadó. A dizájn és az alkalmazott anyagok minősége messze meghaladja a megszokott szintet. A belső tér olyan érzést kelt, mintha egy kategóriával nagyobb autóban ülnénk, tele van praktikus és ügyes megoldásokkal. Ugyanakkor a hátsó utasok nem igazán élvezhetik a tágasságot, így sofőrös használatra nem feltétlenül a legjobb választás. A 8 literes üzemanyag-fogyasztás pedig, akár hibridrendszerről van szó, manapság már túl soknak számít.
A Flottafókusz cikksorozat következő részében a legnépszerűbb felsővezetői modelleket vesszük sorba.
A Flottafókusz cikksorozat megvalósulását az MHC Mobility támogatta.