Úgy változott, hogy szinte észrevétlen maradt.


Az Ioniq 5 formaterve igazán friss és figyelemfelkeltő, hiszen bár egy tágas szabadidő-autóról van szó, messze elkerüli a kategória hagyományos, kövérkés formáit. Az arányai is meglepőek: első pillantásra egy átlagos ötajtós autóra hasonlít, de a térélmény minden irányban sokkal grandiózusabb, mintha az autó a dimenziók határait feszegetné. Az előző generáció sem volt éppen kicsi, de a legújabb verzió már két centivel hosszabb lett, ami nagyrészt az új dizájnú lökhárítónak köszönhető.

A kasztni 4655 milliméter hosszú, 1890 mm széles és 1605 mm magas, tengelytávolsága pedig kereken 3000 mm. Hosszabb lett a hátsó légterelő is 50 mm-rel, és az aerodinamikailag optimalizált formájú felnik megjelenése is változott és már hátsó ablaktörlője is van az autónak, amije az első szériának még nem volt.

Szerencsére a jelleget meghatározó elemek érintetlenek maradtak, és a pixel tematikára épülő első és hátsó lámpatestek olyan zseniálisak, ahogyan vannak. Ügyesen megtörik a nagy fémfelületek monotonitását a lemezekbe préselt formák és vonalak, melyek mellett ott van a karcsúsító műanyag betét is, ami végigfut a küszöbökön és a kerékjárati íveken. Az Ioniq 5 esetében a karosszéria síkjába süllyesztett kilincsek is jól működnek, bár a használatuk nem éppen kényelmes: az egyik sarok benyomásával tudjuk csak előcsalogatni a másikat, hogy megragadhassuk.

Az autó jobb hátsó sarkában lévő töltőcsatlakozó fedele viszont motoros mozgatású, ezzel nem kell bajlódni. A töltőcsatlakozó mellett még egyszer feltűnik a pixel téma, itt a töltöttségi szintet is kis kockák jelzik. Elektromos autónál nem ritka, hogy a kiüresedett motortérbe is kerül csomagtartó, itt 57 literes, fedeles rekeszbe lehet pakolni pár apróságot, míg az összkerekes változatban 24 literes a frunk befogadóképessége. Nem biztos, hogy pont a töltőkábelt tenném ide, mert nehézkesebb innen kivenni, mint a csomagtartó aljából.

A változás mértékét ezen a képpáron igazán szemléletesen érzékelhetjük:

Related posts