A Tesla beragadó kilincsei miatt gyerekek kerülhettek veszélyes helyzetbe, ezért a hatóságok alapos vizsgálatba kezdtek.
Rászállt az amerikai hatóság a Teslára: belső iratokat követelnek a beragadó elektromos kilincsek miatt, amelyekre több tulajdonos is panaszkodott
Egyre nagyobb a nyomás az amerikai szövetségi nyomozók részéről a Teslán az autók elektromos kilincsei miatt. Az USA közlekedésbiztonsági hivatala (NHTSA) a múlt héten levelet küldött az autógyártónak, amelyben belső Tesla-dokumentumokhoz kértek hozzáférést. Ezekből kiderülhet, mekkora valójában az a probléma, amely miatt több szülő is halálra rémült, miután nem tudták kiszabadítani gyermekeiket a felforrósodott autókból.
Amikor az NHTSA Hibafeltáró Irodája (ODI) elindította a vizsgálatát, csupán kilenc panasz érkezett be, azonban a múlt hétre ez a szám már 16-ra emelkedett.
A bejelentők szerint a Model Y hátsó ajtajait nem tudták kinyitni, miután a 12 voltos fedélzeti akkumulátor feszültsége a kritikus szint alá csökkent. Bár a Tesla szerel az ajtókba belülről elérhető mechanikus vésznyitót, ez aligha jelent megoldást, ha a hátsó ülésen egy tíz hónapos csecsemő ül bekötve a gyerekülésbe.
"A kisfiam bent maradt az autóban" - idézte az LA Times egy Tesla-tulajdonos szavait. "Floridában élünk, és azon a napon 27 fokra emelkedett a hőmérséklet. Mivel nem volt más lehetőségem, kénytelen voltam felhívni a 911-et, hogy segítsenek kiszabadítani a fiamat a járműből."
A beadvány szerint a Santa Barbara-i mentőegységeknek végül be kellett törniük az ablakot, hogy kimentsék a babát.
Egy másik tulajdonos arról számolt be, hogy 30 "gyötrelmes" percig várt az autómentőre, hogy az bebikázza a 12 voltos akkumulátort, és ezzel életre keltse a kilincseket.
Az irodát felkereső autótulajdonosok közül négyen számoltak be arról, hogy csak az ablakok betörésével tudták elindítani Teslájukat. A nyomozók azonban sejtik, hogy a problémával sokkal többen is találkozhattak. Jelenleg arra kérik a Teslát, hogy bocsásson rendelkezésre minden releváns adatot és jelentést, amelyekből kideríthető, mennyire széleskörű ez a jelenség.
A hatóság részletes tájékoztatást kér a Teslától minden olyan perrel kapcsolatban, amely folyamatban van vagy már lezárult. Emellett számos egyéb információra is szükségük van, beleértve a garanciális igényeket, teszteredményeket, belső vizsgálatok eredményeit, valamint a tervezési módosításokra vonatkozó adatokat és még sok más releváns részletet.
A tulajdonosok által benyújtott panaszok nyomán a 2021-es Model Y került a vizsgálat középpontjába. Azonban a vizsgálat nemcsak erre a modellre vonatkozik, hanem kiterjed a "társtípusokra" is, így a Tesla köteles adatokat biztosítani a 2020-as és 2022-es Model Y-król, valamint a 2017 és 2022 között gyártott Model 3 modellekről is.
Amennyiben az NHTSA megállapítja, hogy a kilincsek potenciális veszélyt rejtenek, lehetősége van arra, hogy a Teslát több millió jármű visszahívására és javítására kötelezze.




