A Kia Stinger igazi izgalom forrása lehetett volna a sportautók világában.

Csak hálásak lehetünk a Kiának, hogy gyártásba adott egy olyan sportos túrakocsit, mint a Stinger. A nevét korábban egy tanulmányautó viselte, ami azt mutatta meg, hogy milyen lett volna, ha eredetileg sportautónak készül a Stinger.
A Kia már bőven figyelemreméltó autókat gyártott, amikor előálltak a Stinger ötletével. 2011-ben még tanulmányként mutatkozott be a GT Concept, majd három évre rá egy sportautó GT4 Stinger Concept néven, és csak 2017-ben érkezett meg a BMW M korábbi vezető mérnöke által fejlesztett, hátsókerék-hajtású platformra épített, biturbó V6-os motorral is szerelt sportlimuzin.
A Stinger végül nem az eredeti sportautó-koncepcióként debütált, hanem a korábbi túrakocsi elképzelését hozta életre. A GT4 Stinger azonban a háttérbe szorult, pedig a Kia számára igazán különleges és izgalmas modell lett volna, amely méltó helyet követelt volna a palettán.
A 4,31 méteres hosszúságával a GT4 Stinger igazi kompakt méretű autó, amelynek 1,89 méteres szélessége és csupán 1,25 méteres magassága még inkább sportos karaktert kölcsönöz neki. A 2+2 üléses belső tér lehetőséget ad arra, hogy ez a sportkupé ne csupán egy izgalmas jármű legyen, hanem praktikus választás a mindennapi közlekedéshez is.
Ez a hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül a hátsó kerekeket meghajtó konstrukció egy igazi különlegesség. A 2014-es detroiti autószalonon debütált, ám végül sosem került sor a sorozatgyártására. Manapság pedig úgy tűnik, hogy egy hasonló sportkupé megjelenésére egy autógyártó részéről már nem sok esély van.