Kemény kihívások várhatnak az ügyfélszolgálati szektorban - a DK javaslatai a magyar állampolgárok védelmére.

A Demokratikus Koalíció (DK) egy új határozati javaslatot készít elő, amelynek célja, hogy a kormány kötelezze a nagyvállalatokat a tisztességes ügyfélkezelésre, különös figyelmet fordítva azokra, akik hatalmukkal visszaélve működnek - jelentette be a párt alelnöke szombaton a Facebookon.
"Mi baloldaliak az embereket képviseljük a profitorientált cégekkel szemben. A célunk egy igazságos, kiszámítható és átlátható szolgáltatási rendszer, ahol nem a szolgáltató diktál, hanem a fogyasztó is ugyanúgy érvényesítheti a jogait" - mondta az online sajtótájékoztatóján Rónai Sándor. Ezért a DK országgyűlési frakciója határozati javaslatot nyújt be, hogy véget vessenek annak "az embertelen gyakorlatnak, ami ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi".
A párt ajánlása alapján minden szolgáltatónak - legyen az bank, biztosító, telekommunikációs vállalat vagy akár állami intézmény - kötelezővé válna, hogy...
Rónai Sándor kiemelte, hogy elengedhetetlen, hogy amennyiben a szolgáltatás megszakad, vagy a szolgáltató hibázik, például téves számlázás esetén, akkor ne az ügyféltől várják el a bizonyítékok bemutatását, hanem a szolgáltatónak kelljen igazolnia a helyzetet.
A javaslatunk benyújtásával egyértelművé válik számunkra: nem hagyjuk tovább, hogy Magyarországon a hatalom ne a polgárok érdekeit képviselje, hanem kizárólag a szolgáltatók érdekeit szolgálja.
a politikai vezetésnek felelősséget kellene vállalnia a helyzetért. Szerinte a kormány az elmúlt másfél évtizedben elhanyagolta a polgárok érdekeit, így a nagyvállalatok szabadon játszhatnak a fogyasztók kiszolgáltatottságával. A politikus hangsúlyozta, hogy a jogi keretek és a szabályozások hiánya lehetővé teszi a cégek számára, hogy saját érdekeik előtérbe helyezése érdekében bármikor megvonják a szükséges szolgáltatásokat. Azt is kiemelte, hogy a fogyasztói jogok védelme elengedhetetlen a tisztességes piaci verseny biztosításához, és sürgette a kormányt, hogy lépjen fel a helyzet javítása érdekében.
Rónai Sándor ugyanilyen problémásnak jelölte meg az egyoldalú szerződésmódosításokat.