A Louis Vuitton és Takashi Murakami húszéves együttműködésének alkalmából egyedülálló táskákkal és lenyűgöző installációkkal készült, amelyek valódi művészeti élményt nyújtanak.


A divatház és a japán kortárs művész közösen varázsolta el az Art Basel Paris közönségét az új Artycapucines kollekció bemutatásával, amely tizenegy egyedi darabból áll. Ez a különleges együttműködés már két évtizede tart, és a luxusmárka valamint az ikonikus művész közötti kreatív szövetség újabb mérföldkövéhez érkezett.

A Grand Palais impozáns csarnokában Murakami varázslatos kaleidoszkópszférája bontakozik ki. A tér középpontjában egy lenyűgözően 7,3 méter magas, kínai lampionok által inspirált polipszobor lebeg, mintha csak a fantázia határvonalán táncolna. Ez a szobor a művész korábbi, 2017-ben készült művére, a "A polip megeszi a saját lábát" című alkotásra emlékeztet, újraértelmezve a színek és formák játékát.

A Louis Vuitton Artycapucines programja 2019-ben indult, amikor a divatház hat kortárs művészt kért fel arra, hogy új életet leheljenek a márka ikonikus Capucines táskájába. Takashi Murakami legújabb kollekciója ezt az örökséget viszi tovább vibráló, szürreális és játékos formában.

A Capucines BB Golden Garden táska a japán művészet klasszikusának, Ogata Kōrinnek varázslatos világát idézi meg aranyló krizantémmotívumaival, amelyek a természet szépségét és harmóniáját tükrözik. Ezzel szemben a Panda Clutch egy igazi ékszer, melyet több mint hatezer csillogó kristály díszít, így egy lenyűgöző miniatűr műalkotássá válik, amely magára vonja a figyelmet minden alkalommal.

A Capucines Mini Mushroom egy varázslatos, bőrből készült erdei birodalomba kalauzol, míg a Capucines Mini Tentacle és a Capucines MM Eye a kiállítás szívében elhelyezkedő monumentális polipszobor organikus vonalait elevenítik meg.

Ahogy azt sokan tudják, Murakami és a Louis Vuitton különleges kapcsolata 2003-ra nyúlik vissza. Ekkor Marc Jacobs, a márka akkori kreatív igazgatója, elhívta a művészt, hogy egy modern, pop-art stílusban újraértelmezze a Louis Vuitton ikonikus monogramját. Ez a találkozás nem csupán a divat és a művészet határvonalát elmosó együttműködés volt, hanem egy új irányt is mutatott a luxusmárkák és kortárs művészek közötti kapcsolatban.

Related posts