A számok nyelvére lefordítva, milyen mértékben rombolta le Elon Musk a Tesla márkát?

Kiterjedt elemzés készült arról, hogy Elon Musk, a Tesla vezérigazgatójának politikai aktivitása, különösen Donald Trump amerikai elnök támogatása, milyen mértékben befolyásolta a Tesla megítélését. A kutatás célja a márka hírnevének alakulásának feltérképezése, figyelembe véve a közvélemény és a vásárlói preferenciák változásait ebben az összefüggésben.
Musk valószínűleg izgalmas lehetőségnek tekintette, hogy Donald Trump amerikai elnök egyik embere mellett kötelezte el magát, de a dolog végül nem hozta meg a várt eredményeket. A Tesla elvesztette innovatív hírnevét, és Musk viselkedése inkább egy anti-woke narratívát adott a márkának, amely elutasítja az előítéletekkel és diszkriminációval szembeni éberséget, ezzel egy radikális jobboldali világképet képviselve. A Tesla autókat forgalmazó kereskedők, sőt, sok esetben a márka tulajdonosai is zaklatások célpontjává váltak, gyakran barátságtalan graffitik formájában – számol be a Cleantechnica a Tesla jelenlegi márkaképéről.
A cikk alapján a számok nyelvére lefordítva ez a következőket tükrözi:
Musk részvétele a Trump-adminisztrációban komoly ellenérzéseket keltett a demokraták szavazói és a függetlennek vallott választók körében.
Az autógyártó részvényei egy hosszú, hullámzó időszak után május közepén végre emelkedésnek indultak, s a Tesla papírjaiért már 349 dollárt kértek. Tőzsdei elemzők szerint ez a növekedés Trump kínai vámpolitikájával kapcsolatos zűrzavarnak tulajdonítható. Véleményük szerint a részvények drágulását nem indokolják a fundamentális tényezők.
A Tesla 2025 első negyedévében összesen 336 681 járművet értékesített, ami 13%-os csökkenést jelent a tavalyi év első három hónapjában eladott mennyiséghez képest. A Yahoo Finance szerint a cég piaci kapitalizációja is továbbra is nyolc százalékkal alacsonyabb a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva.
Az elektromos autók idei értékesítési adatai alapján a Tesla helyzete nem túl rózsás. Sokan kérdezik, hogy milyen mértékben tudja javítani az eladásait a megújult Model Y, amelynek felfutó eladásaira a következő hónapokban számítanak.
Az Egyesült Államokban bővülést mutat a villanyautók piaca, a teljes autóértékesítésben elérték a 10 százalékos arányt. Ez annak köszönhető, hogy az autógyártók egyre több megfizethető árú villanyautóval állnak elő. Eközben a Tesla modellkatalógusa az új Model Y-t leszámítva nem változott.
A cég különféle árengedményekkel próbálja megoldani a kialakult problémákat. Ezen kívül Musk megnyugtatja a vállalat befektetőit, hogy egy jelentős áttörésre készülnek a robotaxi piacon, és a Tesla a humanoid robotok gyártásának élére kíván állni.
A szövetségi hatóságok azonban nem hagyják magukat átverni. Elvárják a vállalattól, hogy a teljesen önvezetőnek hirdetett robottaxik 100%-os megbízhatósággal teljesítsenek az utakon. A járműveknek minden időjárási viszontagság mellett és a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben is bizonyítaniuk kell, hogy képesek önállóan navigálni.
A Cleantechnika összegzése rámutat, hogy a Kongresszus republikánus többsége készül visszavonni az elektromos autók gyártását és értékesítését ösztönző állami kedvezményeket. Ha ez a lépés nem történik meg, az jelentősen növelheti az elektromos járművek eladásait. Azonban felmerül a kérdés, hogy vajon ez mennyire lenne kedvező a Tesla számára. A hírportál a cég vezérigazgatójához, Elon Muskhoz fordulva így érdeklődik: "Elon, milyen új ötlettel készültél most?"