A MÁV újabb állomásfelújítási projektbe vág bele, és bizonyos elemeket nem terveznek értékesíteni.


Lázár János nyomán a MÁV-csoport országos, több mint 30 helyszínt érintő állomásfelújítási programot indított 14 vármegyében - írta Facebook-posztjában Hegyi Zsolt. A MÁV-csoport célja, a korszerű, utasbarát állomások létrehozása - tette hozzá a vezérigazgató. A beruházás értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, amelyet a MÁV saját forrásból és a Magyar Falu Program támogatásával valósít meg.

A fejlesztések keretében vannak helyszínek, ahol vadonatúj, fűtött-hűtött utasvárók épülnek, máshol meglévő épületeket újítanak fel, és akad olyan is, mint például Gyula, ahol az állomás visszakapja eredeti, monarchia korabeli homlokzatát - sorolta Hegyi Zsolt.

Tavaly decemberben arról számoltunk be az Economx oldalán, hogy a kormány a nemzetgazdasági érdekekre hivatkozva 2124-ig tervez a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosításának magánkézbe adását. A bejelentésre reagálva a MÁV Zrt. jelezte, hogy a koncepciók véglegesítése még további egyeztetéseket követel meg.

A 99 évre szóló pályázati kiírás alapján a MÁV Zrt. törekvése, hogy a fejlesztési területeken olyan ingatlanfejlesztéseket valósítson meg, amelyek megfelelnek a XXI. század követelményeinek és elvárásainak.

A munkák Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már elindultak.

Ami már biztos: Ács, Ajka, Aranyosapáti, Balmazújváros, Bashalom, Berettyóújfalu, Demecser, Esztergom-Kertváros, Felsőzsolca, Gárdony, Győrasszonyfa, Gyula, Jászberény, Kisvarsány, Kőbánya alsó, Leányvár, Magyarbánhegyes, Martonvásár, Mátészalka, Nyíradony, Nyírbogát, Ópályi, Pécsudvard, Poroszló, Püspökhatvan, Salgótarján, Sárrétudvari, Szalatnak, Szerep, Szépjuhászné, Tiszaalpár, Tiszajenő alsó, Tokaj, Várpalota, Villány.

Related posts