Kihívást jelent pontosan megítélni, hogy Alonso Szuzukát vagy a saját csapatát emlegette-e lekezelőbben.

Fernando Alonso a Japán Nagydíj után újabb magasságokat ütött meg csapata sanyarú helyzetének jellemzésével, és egyúttal saját teljesítményének felmagasztalásával, noha a pontszerzésről ismét lecsúszott. Persze hízelgőnek az is nehezen nevezhető, hogy a szuzukai pályát Monacóhoz hasonlította.
Az Aston Martin a 2025-ös év eddigi eseményei alapján nemhogy közelebb került volna a 2023-as, rendszeres dobogós teljesítményéhez, hanem éppen ellenkezőleg, még távolabb sodródott tőle. Alonso a saját szavai szerint is egy jellegtelen versenyt futott Szuzukában, ahol a 11. helyen végzett. Így három futam után továbbra is pont nélkül áll az egyéni tabella alsó negyedében.
A spanyol az F1-ben eltöltött közel negyed évszázada során számos szóképet használt már aktuális csapata problémáinak körülírására, most viszont virágnyelven azt a lesújtó véleményt fogalmazta meg, hogy az Aston Martint az autók teljesítménye alapján a mezőny utolsó két helye illetné meg.
"Nem hiszem, hogy bármilyen stratégiával pontot szerezhettünk volna. Nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy a legjobb 10 közé kerüljünk. Sőt, szerintem ahhoz sem vagyunk elég gyorsak, hogy a legjobb 18 között legyünk" - fogalmazott a DAZN-nek nyilatkozva.
„Valójában kisebb csodának számít, hogy a 11. helyen végeztem, hiszen az autó teljesítménye az egész verseny alatt meglehetősen átlagosnak tűnt. A kerékcsere időzítését úgy terveztük meg, hogy megvédjük pozíciónkat [Yuki] Tsunodával szemben, próbálva megőrizni a 11. helyet, és remélve, hogy valami kedvező fordulat történik előttünk. Ha nem abban a körben mentem volna a bokszba, valószínűleg a 12. vagy 13. helyen végeztem volna, és mivel a mi autónk a legrosszabb csúcssebességgel rendelkezik, az elveszített pozíciókat szinte lehetetlen lett volna visszaszerezni az egyenesekben. De ki tudja? Talán megint kizárnak 2-3 autót, és így pontokat szerezhetünk!" - remélte, hogy a két héttel ezelőtti Kínai Nagydíj izgalmas eseményei megismétlődnek, bár a versenyt követő órákban ennek semmi nyoma nem volt.
A McLaren csapata kifejtette, miért döntöttek úgy, hogy nem helyezik Norris-t Piastri mögé a verseny során.
Alonso az utóbbi években számos, látszólag jelentéktelen versenyét méltatta élete legkiemelkedőbb teljesítményeiként, és most ismét ezt a stratégiát alkalmazta, hogy felértékelje saját eredményeit.
"Valószínűleg senki sem fog emlékezni arra, hogy 2025-ben Szuzukában a 11. helyet szereztem meg, de számomra ez a verseny egyértelműen a legerősebb teljesítményem volt. Minden csepp erőmet és tudásomat beleadtam az autóba, sőt, talán még annál is többet. Ennek ellenére egy kis elégedettséggel távozom, bár az eredmény nem éppen a legjobban tükrözte a munkámat" – nyilatkozta az F1 kétszeres, valamint a WEC egyszeres világbajnoka.
Alonso teljesítménye valóban figyelemre méltó, különösen, ha összehasonlítjuk csapattársával, Lance Strollal. Az utolsó, kiesők nélküli versenyen Stroll a 20. helyen végzett, ami összhangban van Alonso által feltételezett erőviszonyokkal. Érdekes, hogy a kanadai pilóta volt az egyetlen, aki két kerékcserével zárta a futamot. Ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy az előző két nagydíjhétvégéről már sikerült tíz pontot összegyűjtenie.
Alonso 19. alkalommal versenyzett az F1-gyel Szuzukában, s talán tapasztalatából adódóan ő már nem hüledezett az előzés nehézségén, ami idén különösen monotonná tette a futamot. Sőt, a spanyol egy már-már szentségtörésnek minősülő kijelentést is bevállalt: szerinte Szuzuka nagyban hasonlít a versenyzési élmény vonatkozásában régóta lesajnált monacói pályára.
"Próbálok visszaemlékezni, de Szuzuka mindig is ilyen volt. Minden versenyhétvége csütörtökén azt mondjuk, hogy ez a legjobb pálya és a legizgalmasabb verseny a világon, majd vasárnapra megint csak azt tapasztaljuk, hogy alig történt előzés. Kicsit olyan, mint Monaco: a monacói versenyt is nagy izgalommal várjuk, hiszen ott a fényűzés és a hírességek felhajtása, de minden vasárnap meglepődünk, hogy az előzések száma ismét minimálisra csökkent. Szuzuka és Monaco ebből a szempontból tényleg hasonlítanak, de talán éppen ez az F1 varázsának része" - mondta, utolsó mondatával igyekezve enyhíteni a kritikáját.