A kecskeméti Mercedes gyára a német üzemek rovására nem növekszik, hanem a saját kapacitását fejleszti.

Jörg Burzer, a Mercedes-Benz gyártási igazgatója a vállalat stuttgarti Untertürkheim-i központjában tartott esemény keretében osztotta meg gondolatait a Mercedes típuspalettájának fejlődéséről. Beszédében kiemelte a CLA modell népszerűségének növekedését, valamint a német gyártóüzemek jövőbeli kilátásait.
A vezető nyilatkozata szerint a júniusban megkezdett CLA sorozatgyártása eddig problémamentesen halad, és a teljes gyártási mennyiség várhatóan három hónapon belül elérhetővé válik. Burzer emellett hangsúlyozta, hogy Kína intézkedései ellenére a ritkaföldfémek beszerzése folyamatosan biztosított, mivel a vállalat a chiphiány időszakában megerősítette az ellátási láncát, amelynek előnyeit jelenleg is élvezi.
A magas kereslet áll a CLA hosszú szállítási határidejének hátterében is. A Mercedes-kereskedők tapasztalatai alapján az április végén rendelhető autók egy része csak jövő évben érkezik meg a vásárlókhoz.
A CLA egy új korszak kezdetét jelenti a rastatti üzem számára. Az MMA platformon alapuló szedán mellett a "Shooting Brake" néven ismert kombi változatot is ott fogják gyártani, várhatóan az év végétől, komoly darabszámban. Sőt, egy harmadik MMA-ra épülő modell is jöhet a gyárba, egy SUV, ami várhatóan a GLA utódja lesz.
Stuttgart-Untertürkheim városában jelenleg a CLA modellekhez szükséges villanymotorok gyártása zajlik, napi 200 darabos ütemben. Ez évente körülbelül 50 ezer autóhoz elegendő, figyelembe véve a 250 munkanapos évet. Burzer azonban megjegyzi, hogy a gyártási kapacitás tervei szerint "százezres" nagyságrendekre lettek optimalizálva.
Az elektromos hajtásegységek iránti folyamatosan növekvő kereslet kedvező helyzetet teremt az untertürkheimi gyár számára. Burzer nyilatkozata alapján a következő években jelentős, háromjegyű millió eurós beruházásokat terveznek a telephely fejlesztésére.
A dolgozói képviselettel folytatott tárgyalások értelmében további alkatrészeket is fognak itt gyártani, míg a 2035-ig öt évvel meghosszabbított munkahelyi biztonságért cserébe az üzemi tanács nagyobb rugalmasságot garantált. Ez azt jelenti, hogy az alkalmazottakat a termék iránti kereslettől függően ideiglenesen más területeken, például motor- vagy akkumulátorgyártásban is be lehet vetni. Ez például akkor érvényes, ha modellváltás miatt ideiglenes termelési szünet következik be.
A Mercedes újabb modellt kíván bevezetni a magyar gyártási palettáján, hiszen a közelmúltban elkészült prémium kategóriás üzem Kecskeméten 2026-tól új feladatokat kap. Ezzel párhuzamosan a GLC gyártását részben az Egyesült Államokba helyezik át, Bréma hátrányára. Ennek ellenére a Mercedes-Benz németországi termelési kapacitása és a munkaerő-állomány stabilitása a következő években valószínűleg megmarad.
Ez Burzer többek között a jelentős modelloffenzívának köszönhető: 2027-ig több mint 20 új vagy teljesen áttervezett autó érkezik a cégtől. Ugyanakkor Németország gyártási helyszínként való jövőjének biztosítása érdekében a költségek csökkentése is szükséges a szakember szerint - Kínában ezek a költségek kevesebb mint egyharmadát teszik ki a németnek - írja az Automobilwoche.