A francia újonc, Szuzuka versenypályáján, éppen akkor érezte a feszültséget, amikor az öv szorítása kellemetlenül nyomta a bőrét. Ennek ellenére, eltökélten beleszólt a tapasztalt versenyzők diskurzusába, bizonyítva, hogy a bátorság nem ismer határokat.

A Japán Nagydíj időmérő edzésén izgalmas események zajlottak, és egyik legemlékezetesebb pillanata Isack Hadjar küzdelme volt. A fiatal tehetség lelkesen mesélte, hogy majdnem elvesztette uralmát az autó fölött, mivel a biztonsági öv túlságosan szorította a lábait. Ennek ellenére nem adta fel, és a végén a hetedik helyet sikerült megszereznie, még Lewis Hamilton sebességét is túlszárnyalva. Az eset jól példázza, hogy a motorsport világában a nehézségek ellenére is mindig van lehetőség a bravúrra.
A Racing Bulls francia pilótájának kálváriája már a harmadik szabadedzésen elkezdődött, akkor is jelezte, hogy valami nincs rendben az övével, ám a problémát az időmérő kezdetére sem tudta orvosolni a csapat.
"Egyszerűen képtelen vagyok összpontosítani. Még lenne bőven időm, de így teljesen irányíthatatlan a helyzet" - osztotta meg a csapatrádión Pierre Hamelin mérnökével az időmérő első szakasza alatt. Később pedig így folytatta: "Ha ez a dolog tönkreteszi az időmérőnket, csak hogy tudd, rendkívül sajnálom."
"Teljesen elképesztő élmény volt, amit a Q1-es köröm alatt át kellett élnem. A 3-as kanyarban figyeltem fel a problémára, ami szinte balesetet okozott számomra" - mesélte később a Sky Sportsnak.
Csapata közleményében aztán Hadjar kifejtette, a szorult helyzete megoldódott az első, 18 perces szakaszt követő szünetben. "A Q1 során sajnos éreztem némi kényelmetlenséget a pilótafülkében a biztonsági öv miatt, de a szakasz végén kiugrottam az autóból, a csapat pedig helyre tudta hozni a problémát, így a Q2 és a Q3 már simán ment számomra. Innentől már teljes mértékben a vezetésre koncentrálhattam, vagyis ez határozottan sokat segített."
Videón, ahogy a Racing Bulls egyik szerelője Hadjar lábai között próbálja helyre tenni a dolgokat:
A 20 éves francia versenyző az első szakaszban a 13. helyen zárta a kvalifikációt, de a második szakaszra már feljavította magát a kilencedik pozícióra. A végjátékban pedig a hetedik rajthelyet szerezte meg, legyőzve ezzel olyan neves ellenfeleket, mint Lewis Hamilton és saját csapattársa, Liam Lawson. Érdekesség, hogy Hadjar immár zsinórban a második időmérőn bizonyult a középmezőny legjobbjának, hiszen előtte csupán a négy domináló csapat, a Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Ferrari pilótái végeztek, és még ők sem mindannyian.