A magyar kiadók összefogtak, hogy egyedi prémium felületeik közös listáját hozzák létre. Ezek a felületek az open programmatic piactereken korlátozott elérhetőséggel bírnak. A kezdeményezés célja, hogy erősítse a digitális hirdetési szektort, miközben a m


A magyar kiadó vállalatok és kereskedőházak, amelyek az IAB Hungary Médiaszekciójához tartoznak, összefogtak, hogy létrehozzanak egy listát a digitális lapjaik prémium hirdetési felületeiről és megoldásaikról. Ez a lépés jelentős változást hoz a hirdetők és ügynökségek számára, hiszen az open programmatic piactereken a nagyobb magyar kiadók hirdetési felületeinek jelentős része már nem lesz elérhető. A prémium hirdetési helyeken való megjelenés ezentúl csak hagyományos display vásárlással vagy közvetlen megállapodások (private dealek) révén valósulhat meg, így a hirdetőknek új stratégiákat kell kidolgozniuk az automatizált hirdetések terén.

A programmatic hirdetési megoldásokra az egyszerűbb kezelhetőség, tervezhetőség és költséghatékonyság miatt egyre nagyobb az igény. A hazai kiadók azonban egyre gyakrabban szembesülnek azzal a problémával, hogy az open programmatic piactereken keresztül olyan hirdetők is meg tudnak jelenni prémium felületeken, amelyek üzenetük tartalma vagy a relevancia hiánya miatt nem illenek a minőségi tartalmakba. Az elmúlt években ezért egyre több hazai kiadó zárta ki vagy kötötte feltételhez egyes oldalain a nyílt piactéren történő hirdetésvásárlás lehetőségét a nagyobb, kiemelt közösségi- vagy sportesemények időtartamára.

Az IAB Hungary Médiaszekciója kiemelten fontosnak tartja az összefogást és az együttes érdekérvényesítést, ezért elindítja az IAB Prémium: Az exkluzív lehetőségek és magas színvonalú élmények világa. Fedezd fel a prémium tartalmakat, ahol a minőség és a kiválóság találkozik. Élvezd a legjobb szolgáltatásokat, és tapasztald meg, mit jelent a valódi prémium élmény! hirdetési felületek projektjét. Ennek keretében 2025 októberétől a szakmai csoporthoz csatlakozott hazai kiadók és kereskedőházak együttműködve, bővített hirdetési felületeik révén vállalják, hogy hirdetéseik kizárólag hagyományos display vásárláson keresztül, vagy a velük közvetlenül kötött private dealek formájában jelenhetnek meg automatizált módon. Ezek a hirdetési felületek IAB Premium minősítést kapnak, és egy közös listán, a Médiaszekció aloldalán érhetők el.

Az IAB Prémium: Az exkluzív lehetőségek és magas színvonalú élmények világa. Fedezd fel a prémium tartalmakat, ahol a minőség és a kiválóság találkozik. Élvezd a legjobb szolgáltatásokat, és tapasztald meg, mit jelent a valódi prémium élmény! minősítés bevezetésével a magyar kiadók, sales house-ok célja, hogy felhívják a figyelmet a márkák számára biztonságos, szerkesztett tartalmi környezetben megjelenő, releváns olvasói közönséget elérő, kiemelt hirdetési helyek és megoldások jelentőségére a magyar weboldalakon, ahol nincs open programmatic zaj.

"A célunk az, hogy a hirdetők a büdzsék azon részét is a hazai kiadók prémium felületein költsék el, amelyeket eddig nem magyar piaci szereplőkhöz vittek. Alapvetően ez egy win-win helyzet: ugyanúgy érdeke a hirdetőknek és az ügynökségeknek, mint a kiadóknak - ebből mindenki profitál. Ez az első olyan digitális iparági összefogás a hirdetők, ügynökségek és kiadók részéről, amelyhez a keretet az IAB Hungary adja, de hasznát a teljes digitális médiapiac tapasztalhatja" - fogalmazott Kékesi Zsuzsa, a projekt előkészítésében jelentős szerepet vállaló digitális szakember, aki 2025 márciusáig hat éven át vezette a Médiaszekciót, miközben azért dolgozott, hogy valódi párbeszéd alakulhasson ki a hazai kiadók között, amelyek közös álláspontot képviselve, együttes erővel képesek formálni a digitális piacot.

"Jelentős mérföldkő, hogy megszületett a közös piaci elköteleződés, és az érintett felek nem sajnálták az időt, energiát és erőforrásokat a projektbe fektetni. Ennek köszönhetően várható, hogy a private dealek végre azon a helyen találják meg a számukra megfelelő pozíciót. Az IAB Médiaszekció elkötelezett az utókövetés mellett is; folyamatosan figyelemmel kísérjük a projektet, és szükség esetén finomítani fogjuk, hogy elérjük a kívánt eredményeket azon a bizonyos polcon" - mondta Magyarfalvi Éva, az IAB Hungary Médiaszekciójának frissen megválasztott vezetője, hozzátéve, hogy a projekthez nem csupán IAB-tagcégek csatlakozását várják.

IAB Prémium: Az exkluzív lehetőségek és magas színvonalú élmények világa. Fedezd fel a prémium tartalmakat, ahol a minőség és a kiválóság találkozik. Élvezd a legjobb szolgáltatásokat, és tapasztald meg, mit jelent a valódi prémium élmény!

Az együttműködés értelmében a kezdeményezéshez csatlakozott hazai kiadók és kereskedőházak első körben 2025. december 31-ig vállalják, hogy az általuk felkínált és IAB Prémium: Az exkluzív lehetőségek és magas színvonalú élmények világa. Fedezd fel a prémium tartalmakat, ahol a minőség és a kiválóság találkozik. Élvezd a legjobb szolgáltatásokat, és tapasztald meg, mit jelent a valódi prémium élmény! minősítéssel ellátott oldalaikon valódi tartalmi környezetben kínálnak minőségi hirdetési felületeket és megoldásokat. Ezen felületeiken csak hagyományos display vásárláson keresztül vagy közvetlen velük kötött private dealek formájában lehet automatizált módon hirdetéssel megjelenni.

A kiemelt felületeket tartalmazó lista folyamatosan frissül, az együttműködés tagjai 2026 januárjától féléves időtartamokra vonatkozóan tesznek majd vállalásokat. A jelenleg tíz vállalat prémium hirdetési felületeit, hirdetési megoldásait tartalmazó lista az IAB Hungary Médiaszekció aloldalán érhető el. Az IAB Prémium: Az exkluzív lehetőségek és magas színvonalú élmények világa. Fedezd fel a prémium tartalmakat, ahol a minőség és a kiválóság találkozik. Élvezd a legjobb szolgáltatásokat, és tapasztald meg, mit jelent a valódi prémium élmény! projektben résztvevő kiadók és kereskedőházak képviselői az iab.hu szakmai blogjában beszéltek arról, hogy miért csatlakoztak a kezdeményezéshez és mely felületeiket, megjelenéseiket érinti ez a minősítés.

Related posts