A Mercedes-Benz történetének eddigi legnagyobb termékoffenzívájára készül, amely új dimenziókat nyithat meg a márka számára.


A Mercedes-Benz a gyártási hatékonyságának növelésén dolgozik, hogy felkészüljön a vállalat történetének legnagyobb termékoffenzívájára – jelentette be a cég pénteki sajtóközleményében.

A német autógyártó vállalat több mint 2 milliárd eurót szán európai gyárai modernizálására. Az automatizálás és digitalizáció révén 10%-os költségcsökkenést remélnek.

A Next Level Production program a közlemény szerint rugalmasabbá és fenntarthatóbbá teszi a termelést a cégnél, amely arra készül, hogy több mint 40 jármű gyártását kezdi meg az üzemeiben a következő 3 év során. A rugalmasság és alkalmazkodóképesség javításával gyorsabban lehet reagálni a geopolitikai kihívásokra is - írták.

Kiemelték, hogy a Mercedes-Benz erősíti Németország pozícióját az ipari központok között globális gyártási stratégiájában, ugyanakkor Magyarország is jelentős szerepet játszhat ebben a folyamatban. A termékoffenzíva keretében a brémai gyár mellett a kecskeméti telephelyen is megkezdődhet az új modellek gyártása 2026 első felében. A kínai piacra szánt, hosszú tengelytávú változatok gyártását viszont a pekingi üzemben későbbre ütemezik.

A Mercedes-Benz 2012 óta jelen van a magyarországi járműgyártásban, és nemrégiben ünnepelhette a kétmilliomodik autó legyártását az itteni gyárában. Az utóbbi időszakban a vállalat számos kihívással nézett szembe; például a második negyedéves eladásai 9%-kal csökkentek. Ugyanakkor a kecskeméti üzem gyártási kapacitása újabb beruházás révén évi 300 ezerre bővülhet, ami bizakodásra ad okot a jövőt illetően.

Related posts